-When I understand that karma is simply a learned condition - it is not my destiny - I can choose to be free of it.
~ Deepak Chopra, M.D.

tisdag 6 april 2010

Flicking Dancing Demons

Igår så gav min gamla Canon Powershoot kamera upp. Jag har inte varit nöjd med den från början, den fick fina recensioner när den kom men jag måste ha fått ett måndags exemplar. I dagsljus i automatläge tar den ok bilder men om objektet inte är perfekt stilla och ljuset och omgivningen också är helt perfekt, ja, då tar den långt ifrån perfekta bilder. Men har varit för snål för att spendera pengar på en ny medan den här faktiskt fortfarande fungerar, om än dåligt. Men nu gör det inte det, så jag har det perfekta tillfället att investera i en bra kamera denna gång! Jag letar efter en riktigt bra kompakt digitalkamera, med lång zoom, bra upplösning, bra vidvinkel, bra video upptagning, fin färg återbildning, till ett kanonpris! Tips emot tages tacksamt! Funderar på en Panasonic Lumix DMC-TZ7.

Det tråkiga var att min kamera lyckades förstöra det jättefina tillfälle jag hade igår att filma på Tempel festivalen som pågår här i Kovalam. Festivalen handlade om kampen mellan gott & ont, Gudar & Demoner och höll på hela natten. Och där jag stod och tryckte kom demonerna plötsligt dansande. Efter lite övervägande publisherar jag videon iallafall för det var så häftigt. Man får väl tänka sig att bildens fladdrande bara bidrar till en ännu mer mystisk stämmning i filmen. Så ursäkta kvaliteten på videon men varsågod att ta del av demonernas framfart. Kvällen och festivalen var helt magisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar