-When I understand that karma is simply a learned condition - it is not my destiny - I can choose to be free of it.
~ Deepak Chopra, M.D.

söndag 21 mars 2010

Indien


Befinner mig just nu på långresa i Indien. Då, för nästan 10 års sedan, då, jag för första gången landade i Delhi hade jag ingen aning om vad som väntade... Nyfiken, nervös och oerhört lycklig för att ha kommit bort från den svenska vintern. 6 veckor skumpandes bak på en ombyggd lastbil genom den Indiska kontinenten var inplanerad. Plus en vecka på egen hand före och två veckor efter. Ankomst veckan fylldes snabbt med sightseeing i Delhi och en tur till Agra för att se världens vackraste kärleks monument, Taj Mahal. Jag bar med mig många fördomar och höga förväntningar. Indien, det exotiska fjärran land som lockat och viskat till mig sedan barns ben. Nu sitter jag här, nästan 10 år senare, på ett Ayurvediskt Hälsohem i sydstaten Kerala år 2010 och blickar tillbaka på kärleks historien som började den dagen i November 2001. I den här bloggen tänkte jag bla ta er med till detta land där allting är bak å fram & upp å ned vänt. Där allt man trodde man visste ställs på ända, det man trodde inte fungerade faktiskt många gånger fungerar och allt man tar förgivet inte längre är så självklart. Landet där en ny oväntad erfarenhet väntar runt hörnet, nästan varje dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar