-When I understand that karma is simply a learned condition - it is not my destiny - I can choose to be free of it.
~ Deepak Chopra, M.D.

torsdag 25 mars 2010

Med solsken i blick

Imorgon är sista behandlings dagen här på Amala. Det har verkligen varit en mycket välgörande men samtidigt utmanande månad här. På lördag är det dags att åka vidare på min resa, lite lättare, lite energi rikare. Det är väldigt viktigt att ta det lugnt en tid efter en Panchakarma behandling så efter lite besluts ångest bestämde jag mig för att unna mig lite sand mellan tårna och resan går vidare till Kovalam, strandparadis och ett av de mer populära turist målen här i Kerala. Kosten är också viktig och i Kovalam så har de underbara restauranger. Både med Nord- och Sydindisk mat samt min favorit mat, Internationell fusion. Längtar efter att kasta mig i havet, få salt stänk i håret, plocka snäckor, blicka ut över Indiska oceanen, göra yoga på stranden vid soluppgången, äta massa exotiskt frukt och bara njuta helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar